السبت، 4 مايو 2013

تحية شهيد أمجد عبدالبارى



قمنا بثورة : ســـــــــــجل يا تاريخ
إحنا شباب الـ 25 إحنا شباب التحرير
إحنا نســـــــــــــــامح بس نحاسب
خلص الكلام يا أصـــــــحاب الكلام
مصر فى إيدينا وقى إيد أمينــــــــــه
ومش حانسمح لحد من تانى يخطفها
دى نعمة ورجعت لينا :
مستحيل نفرط فيها
إحنا حنبـــــــــــــــــــــــــدأ من جديد
اول حاجة : تحية لـ اللى ماتوا علشان نعيش
ضحوا بدم وروح طاهرة
علشان مصر تتولد من جديد
كان نفسي يكونوا معانا
واحنا بنفرح بعرس جديد
قسما بالله لو شافوا مصر النهارده
وهى بتتولد من جديد
كانوا ضحوا الف مرة
بس مصر تعيش
عطشان فى حبك يا بلدى
لا ثورة تروينى
ولا دمى ودم الشهيد الغالى
فى حبك يهون دمى
ودم إولادى من بعدى
أنا مولود على الفطرة
وعايش بحلم لبكرة
مانيش عايز منكم حاجة لكن :
لو تسمح ضمايركم
سببونى أعيش احلامى
وفكوا احبالكم عنى
أنا مش خابف على نفسي
أنا خايف على أولادى
وعلى أولادكم وعلى بلادى
لو تصحى ضمايركم
انا طيب ومش قاسي
ولو مت انا مسامح
أمانة عليك يـ اللى حتعيش من بعدى
فى كل آذان وفى كل مكان
افتكر دم الشهيد اللى خلق أمل من جديد
وارفع إيديك للسما بالدعاء للشهيد
وسجل يا تاريخ :
مات كل الكلام : نريد لغة عشق جديدة
نعشقك بها ايها الشهيد العظيم


ليست هناك تعليقات: